måndag 13 december 2010

The weekend.

Detta har verkligen varit en galet trevlig helg! Lördagen fördrevs till stor del på stan  med fika och shopping tillsammans med Cina, som också följde med till Villaidyllen för att kolla in vårt hus innan hon var tvungen att dra tillbaka till ön!  Anna hade då också dykt upp från djupaste smålandsskogarna.
Vi drog igång bastun och satt och svettades och drack kall öl.

Här har vi hällt på vatten och sitter i dimman. Det blev lite för mycket för min stackars kamera. Anna är i full gång att skicka ett MMS till Cina för att göra henne lite avundsjuk.

Sedan kollade vi på film och drack vin. Och spelade Buzz till klockan 02:30. Det gick inget bra för mig. Jag blev spöad av Anna och Per hela tiden. Blä.

På söndagen hade jag lite migränkänning. Inte så värst konstigt med tanke på mängden vin som vi uppenbarligen lyckats få i oss. Jag fick också veta att det som jag alltid trott varit tinningen inte alls är tinningen utan början på ögonbrynet, enligt Anna och Per. Det var en chockartad upplevelse eftersom jag alltid levt i denna villfarelse om att jag alltid har en bultande tinning när jag har migrän. Det har jag alltså inte. Jag har ett bultande ögonbryn. Så. Nu vet ni det.
Anna och jag tog en promenad i Villaidyllen och fick syn på detta fenomen. Vi stod länge och klurade på hur det kunde komma sig att snön hamnat sådär. När vi gick runt skylten så såg vi att det var en 30-skylt på andra sidan. "Aaaahaaa", tänkte vi då. Men sedan insåg vi att vi fortfarande inte fattade någonting. Så vi gav upp och gick hem igen.

Bejbi stod och försökte slå sönder de frusna isvallarna framför garageuppfarten. Det var nog ett tungt jobb.

Anna och jag låg i snön och latade oss. Vi fick sällskap av en kelig katt.

Rogivande.

En vacker himmel och snön singlar ner...! Ack ja!

Istapparna som samlats vid fejkgrangirlangen.

Åh, det har varit en fin helg, fast för kort i vanlig ordning...! Tack Cina för en kul shoppingdag och tack syssling för att du tittade förbi!! 
Tack bejbi för att du är så underbar! 

2 kommentarer:

  1. Härligt med bastu hemma! Lyllo! Riko!!

    Jag har bastu på vandrarhemmet där jag är nu. Det är med lyx! Skall ta ett dopp imorn.

    SvaraRadera
  2. Att mobilen inte lägger av i bastun?? *förvånad*

    SvaraRadera