tisdag 7 december 2010

Julbord = Frossa

Och frossa är ju en dödssynd så det kan ju inte vara bra. Men gott förstås! Tur att det bara inträffar runt juletid.
Så i lördags kväll pallrade vi oss iväg på julbordet. Jag hittade en lila bomullsklänning från H&M, som förvisso varken var julig eller piffig, men som fick duga.
Syns inte så väl, men hela tallriken är full av sill och lax. Enbart. Jag är ju en hycklande vegetarian (skitlarvigt jag vet, men så är det. Demivegitarian som det kallas med ett fint ord), så däggdjuren skippar jag.

Dessertbordet var ju väldans trevligt. De hade bl.a. en chokladfontän uppställd där man kunde doppa en massa smarrigheter, som marshmallows och marängkex. Det bjöds dessutom på mini-cupcakes och så hederlig knäck förstås!

Dödssynd var det ja! Ni noterar väl min dömda, snudd på psykopatiska blick när jag väntar på att förtära en chokladindränkt marshmallow? Jodå, det straffade det sig. Jag har mått illa i två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar