tisdag 21 december 2010

Vintersolstånd, fullmåne och månförmörkelse.


Och jag som tänkt gått upp tidigt och spana in denna arla morgons månförmörkelse, nu när månen är helt full och allt...! Men så sov jag som en gris istället...

Idag är det dessutom vintersolståndet, och årets kortaste dag! I morgon går vi åter mot ljusare tider! På hednisk tid hade vi hyllat detta med buller och bång, firat in det nya året som kommer! Känns ju mer logiskt på något sätt, det är ju trots allt idag allt börjar vända igen! 

Fullmåne, månförmörkelse OCH vintersolstånd! Det känns verkligen som en extra magisk dag! JAG tänker i alla fall fira det, har bara inte riktigt klurat ut hur ännu. 
Jag börjar med att ta mig en kopp Zoéga till...

1 kommentar:

  1. Ja nu har det vänt och vi går mot ljusare tider, underbart! och en magisk dag har det känts som för mig i alla fall..
    /Barbamamma

    SvaraRadera