onsdag 22 december 2010

Årets nedladdade Kalle.

Kalle Anka klockan 15.00 på julafton! En fin, svensk tradition som jag dessvärre, av olika anledningar, missat de senaste åren! Och jag har grämt mig till förbannelse, fastän man kanske suttit och ätit en trevlig middag vid den tiden eller varit på resande fot. 


Men i ÅR sinni, i år har jag garderat mig! Jag har nämligen begått det Stora Brottet och fultankat ner hela programmet...! Genast blev jag dissad på jobbet när jag avslöjade min (enligt mig själv) totalt fenomenala plan.
"Man FÅR inte spela in eller ladda ner Kalle. Det SKA ses klockan tre på julafton, annars får det vara!" sade kollegan.
När man var liten och ansvarslös och kunde bestämma över alla andra, då höll jag fullständigt med om ovan åsikt. SPELA IN Kalle? Nej fy!
Men så blev man stor och måste anpassa sig till andra. Men jag vill ju fortfarande se Kalle! 
Om det så innebär att jag får titta på honom först klockan 8 på julaftonskvällen så SKA jag banne mig sitta och sjunga med till Robin Hood-låten ("Hoodilady, hoodilady hoppsan vilken daag!"), skrocka på rutin när tomtenissen målar schackbrädet med schackfärg och gråta en liten sentimental skvätt när Benjamin Syrsa sjunger "When You Wish Upon A Star" och stearindroppen rinner ner för ljuset. 


Japp! Så ska det bli! Även om det kommer ifrån ett USB-minne.

7 kommentarer:

  1. :-DSkulle ni inte fira hos er i år? Du är det ju du som planerar, och de andra får anpassa sig efter det?! Häpp, det innebär ju att dú kan se det "live" iaf... ;-))

    SvaraRadera
  2. Nej, för först ska vi vara i Nybro till 15.30 och så är vi hemma först klockan 16. Så jag kommer missa det i år åxå... Sniff.

    SvaraRadera
  3. Aha....jag trodde ni skulle vara hos er, du som stressade med julkänsla, och den perfekta Jansson osv... ;-)
    Ni kan väl stanna kvar i Nybban annars en halvtimme, så kan du ju se det där? Åka fram och tillbaka på julafton suger. Det har vi lagt ner i år. Känns skönt.
    Nähä....nu ska jag till jobbet. :-/

    SvaraRadera
  4. Kalle är inte så viktigt för mig.
    Men på nyår är det ju Grevinnan och Betjänten som man alltid missar.

    Så då köpte jag mig den vackra kvarten på dvd.
    En av de bästa filmerna som gjorts!
    Rekomenderas det med.

    SvaraRadera
  5. Jo, helst vill jag inte åka någonstans. Men det är ju det där med att man ska fira med alla. Julkvällen blir i alla fall HEMMA! Skönt!

    Grevinnan och Betjänten har jag inte sett på många år! Synd faktiskt! Den är helt hysteriskt bra! X-D

    SvaraRadera
  6. Fuskladdare!!! För övrigt gillar jag bäst "appappa pappa pappa padia aaapapapapapa" ja du fattar och så tomtefabriken när de målar ett schackbräde med ett penseldrag!

    SvaraRadera
  7. Jag kommer att sitta bänkad klockan 15.00 som vanligt medan alla suckar och tycker att jag ska göra annat:-)) Ha en riktigt riktigt GOD JUL
    KRAM
    /Barbamamma

    SvaraRadera