lördag 18 december 2010

Utan vatten.



Vaknade upp idag, med ett enormt kaffebehov - bara för att mötas av det faktum att vi är helt utan vatten!
Tydligen är det en gigantisk vattenläcka och hela Kalmar Kommun står utan vatten. Bra där.


"Exakt vad det beror på vet vi inte", säger Christina Karlberg, informationschef på Kalmar kommun till Aftonbladet. "Det är ett stort brott. Sex meter rör är borta, så det forsar ut vatten".


6 meter rör B-O-R-T-A? Bara så där? Hurdå?! Någon förbipasserande som insåg att det nog kunde vara bra att ha några meter rör så här till jul och plockade dom med sig? Nä, jag fattar inte...?


Plötsligt inser man i alla fall hur vattenberoende man är och hur bra man har det i vanliga fall, men konstant tillgång till frisk vatten - som man alltid tar förgivet! Plötsligt kan man inte spola i toaletten. Man kan inte tvätta händerna efteråt. Inte fräscha upp sig ö.h.t eller bara skölja av en tallrik innan man ställer in den i diskmaskinen. Och inte få sitt morgonkaffe. Vilket gör mig skitsur.


Man är allt bra bortskämd, vi i dessa i-länder...


Nu kommer i alla fall svärfar som en räddande ängel med vattendunkar till oss! HURRA! Morgonkaffe och handtvätt står på tur!

3 kommentarer:

  1. Curling-svärföräldrar?! ;-)
    Bara att spotta i nävarna, och köpa en cola på jobbet istället!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja vilken tur man har! :-D Jag har inte jobbat idag! Jag har flummat runt, satt nejlikor i apelsiner och handlat mina första julklappar! Haha!

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte vart jag såg det men det var ett program där de sa att knarkare har börjat såga loss kopparrör för att sälja svart till byggarbetsplatser eftersom koppar har blivit så dyrt, för pengarna köper de såklart knark. Så kanske ett gäng knarkare har stått där nere i avloppet och sågat och sågat? ;)

    SvaraRadera