måndag 20 december 2010

Jul-fiffilurande.

I morgon är jag ledig! YEY! Så ikväll julfiffilurar jag lite hemma. Lullar runt! Myser! Glöggar! Slår in julklappar! Njuter av juligheten helt enkelt! Nu börjar jag kunna koppla av! Äntligen!

Här är lite blandande bilder på juligheten i Villaidyllen!
Plockade in några cypressgrenar från vår  sjukt fula häck utanför. Men på IKEA-fatet som nu fått agera ljusstake/fruktskål kom de mer till sin rätt än i sin naturliga miljö!

Jag har tryckt i kryddnejlikor i några apelsiner!

Och en hängde jag upp i köksfönstret. Doftar gutt!

Och igår gjorde jag och Per en Janssons Frestelse för första gången i våra liv. Den blev suveränt god, fast eventuellt lite väl "al dente". Det ska nog inte krispa i munnen när man tuggar potatisstrimlorna...? Nåja, har slängt i den i ugnen på nytt nu, i hopp om att den ska bli lite mer tuggvänlig. 

Jag köpte en vas för 25 spänn på Rusta och stoppade i en hyacint i den!

Blir liksom rätt snyggt när man ser rötterna. Art of nature, liksom!

Och så min stolthet förstås! GRANEN! Aaaah! Var hälsad, du granna gran! 
Nu ska jag slå in några fler paket, medan jag lyssnar på jullåtar i latinamerikansk cumbia-tappning (ja, jag har lite konstiga traditioner för mig ibland). Hasta luego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar