onsdag 8 december 2010

Jardin D'Amour..! Nostalgi!

Åååh! Jag spontan-Googlade på denna parfym - Jardin D'Amour som var poppis på 80-talet. Den utgick ju givetvis men märkte nu till min STORA FÖRTJUSNING OCH FÖRVÅNING att Max Factor lanserat den på nytt, som eau de toilette för en billig peng! Min syrra ägde denna mjuka svarta lilla flaska med röd rosenformad kork och den var hennes "disco-parfym". Jag brukade smyga in i hennes rum och sno åt mig ett gäng överdoserade sprut av den blommiga och lite kryddiga doften.  Självklart blev jag avslöjad, eftersom jag luktade som 10 blomsterängar. Men jag äääälskaadeee den!! Sådan total 80-tals nostalgi! Det är som om man upplever sina kycklinggula ski-pants och tv-kvällar med Dallas på nytt.

Åååh, jag vill ha den! Julklappstips åt mig! Ja! Ja! *pik pik*

1 kommentar:

  1. Skipants! de hade jag glömt, jag hade ett par vita som jag älskade och var jättefin i :-))
    /Barbamamma

    SvaraRadera