fredag 10 december 2010

Suede - mitt nya heroin.


Ok, jag är väl sisådär 20 år försenad, men jag har just upptäckt Suede! Jag har givetvis HÖRT några av deras mest välkända låtar innan, men de föll mig inte riktigt i smaken då. Mest störde jag mig på Brett Andersons ganska gälla stämma. Men så spelade Per några av deras andra låtar i bilen förra helgen, och sedan blev jag liksom såld. Vissa är ju helt fantastiska!! Idag har jag t.ex. tjejlyssnat* på låten Heroin. Åååh så bra den är! 

Ajm äääjkiiing, tu si maj häääroin. Ajm äääjkiiing, binn daajing får aoörs änd aoörs.

Det finns tyvärr ingen officiell video som jag kunde hitta för låten, fast däremot en bra live-version.Vill ni hellre höra studioversionen via Spotify kan ni istället klicka HÄR!

*tjejlyssna = lyssna på samma låt om och om igen utan att tröttna.

2 kommentarer:

  1. Hela skivan "Dog man star" som "Heroin" är med på är hur bra som helst. Låtar som "Introducing the band", "We are the pigs" och "The wild ones" visar Suede från sin bästa sida. Britt-poppen som kom på 90-talet hade en del fint att komma med!

    SvaraRadera
  2. Ger dem en chans nu....hört talas om dem men inte riktigt greppat dem.....hmmm....lyssnar nu....hmmm.....nja, inte riktigt vad jag fastnar för men sitter man i en bil med hög musik kan det mesta fastna och bli bra :-)

    SvaraRadera