onsdag 29 december 2010

Gammal som gatan.

Gick upp i morse och kände mig mer sliten än någonsin, trots mina 7,5 timmars sömn. I badrumsspegeln uppenbarade sig en alldeles förskräcklig varelse med mörka ringar under ögonen, konstig hy, svullna ögonlock och odefinierbart hår som stod åt alla håll.
Kanske inte riktigt så här illa, men nästan.
- Vik hädan, du otäcka kvinna! tänkte jag skrika i ren förskräckelse. Vet hut,  skrämma oskyldigt folk så här på morgonkvisten!

Men det gjorde jag ju inte, för jag insåg att det var jag! BLÄ! Det känns som om jag åldrats typ 10 år det senaste året. Jag känner mig glåmig och konstant trött. Finns det någon mirakelkur för sådant här? Jag har testat kaffeskrubb och hårinpackningar. Jag sover som klubbad säl. Jag äter grönsaker och vitamintabletter. Jag får väl investera i någon dyr rynkkräm, se om det hjälper.

(Här kan ni förresten fixa en egen föråldrad bild av er själva.)

1 kommentar:

  1. :-D jag går hellre in på en sida där jag kan se en föryngrad bild av mig själv...även jag möter konstiga monster i morgonspegeln:-))
    Kram
    /Barbamamma

    SvaraRadera