onsdag 15 december 2010

Katter och julgranar.

Zzzzz! Jag är så trött så jag vet inte var jag ska ta vägen. Och jag har ingen annan att skylla än mig själv, bara för att jag blev så fanatisk när det gällde att klä granen och fixa adventsljustaken igår så att jag inte gick och lade mig i tid!
Dessutom vaknade jag klockan 01 av ett märkliga ljud ute i vardagsrummet, trots att dörren var stängd. Det var min katt som hade upptäckt julgranspyntet. Jag låg och väntade på jätteskrällen som jag befarade skulle komma när han drar omkull hela granen.
Den kom som tur var aldrig, så jag somnade om. Så det är lite hans fel också! Faktiskt.

I morse låg det mycket riktigt ett flertal julgranskulor spridda på golvet och några kvistar var avbrutna. Men granen står kvar. Phu!

Har ni förresten kollat in den animerade serien "Simon's cat" innan? Träffsäkert och med mycket humor där många kattägare nog känner igen sig! 
Här är ett passande klipp för min tjockkatts nattliga bravader.

4 kommentarer:

  1. Ja vad i helvete är det med katter och granar?? Mina envisades med att tugga sönder glittret och bita sönder huvudet på garntomtar! De fullkomligt HATADE tomtar! Såg de en tomte så skulle den dö.

    SvaraRadera
  2. Hähä, de är charmiga de små liven! I detta fallet är det snarare glittret och kulorna som ska dö! Och granen följer med på köpet...

    SvaraRadera
  3. Hej Maria :) Hittade din blogg via Eleanors blogg :) Simon´s cat var verkligen sjukt kul! Det är första julen för vår ena katt så jag är mycket spänd på och se om han kommer reagera på samma sätt som Simons gjorde :) Den andra katten är för fet för att komma upp i en gran så honom har vi aldrig behövt oroa oss för... Kul blogg! Kram Nina ( Lindell :) )

    SvaraRadera
  4. Oj, spännande värre - första julen med gran och katt i kombination! Då kan det ju gå precis hur som helst! Minns vår gamla katt som jag hade när jag var liten, hon klättrade upp i granen och välte hela rubbet, med fina gamla glaskulor och allt. Min mor var inte så glad. Hähä. :)

    SvaraRadera