torsdag 9 december 2010

Tindra Vinglögg utan tillsatt socker

Den här glöggen köpte jag idag. "Tindra vinglögg utan tillsatt socker"! Det lät ju fantastiskt bra tänkte jag, för är det någon jag inte gillar så värst med glögg så är det just det faktum att det är så sliskigt och överdrivet sött!
Full av förhoppningar värmde jag mig en kopp medan jag (som numera blivit rutin på kvällarna) tänkte dra igång TVn och avnjuta ytterligare ett par avsnitt Dexter. Det jag inte förstått var däremot att de rört i en massa aspartam-skit eller något liknande elände. Vilken chock jag fick! Det var sliskigare än sliskigast och smakade bara artificiellt sötningsmedel! Uääk!! Jag klarade inte av en endast klunk mer utav detta råttgift utan fick vaska hela 59-kronorsflaskan!


Så kan det gå! Så köp inte denna glögg såvida ni inte vill skoja till det, leka brats och vaska skiten då alltså. Det är typ det som om den duger till, för drickbar är den inte.

3 kommentarer:

  1. Hmmm...köpte Tindra glögg utan socker på systemet sist, den var dock lite dyrare än 59 :- och den var iallafall inte äcklig. Kanske en massa annan skit i än socker men så är det ju alltid med all light. Men men...vem vet, jag kanske hade dåliga smaklökar:)

    SvaraRadera
  2. Det är nog inte dina smaklökar det är fel på, utan däremot fick jag ny förhoppning om att det alltså finns ytterligare en glögg utan tillsatt socker som kanske är godare? Trevligt! :) Ska jag kolla upp!

    SvaraRadera