torsdag 16 december 2010

Den lilla kuvert-incidenten.

Till denna jul fick jag pengar av svärföräldrarna och Pers farmor och farfar. Tanken är att man ska köpa sina egna julklappar och slå in. En riktigt bra idé faktiskt! Då får man ju precis vad man vill ha! De som blir överraskade blir ju dessutom de som donerat kosingen, så att säga! Bara positivt!
Hur som helst... Ikväll efter jobbet skjutsade bejbi ut mig till Hansa City som är ett köpcenterområde där man kan hitta de vanligaste stora butikskedjorna! Jag entrade klädbutikerna och provade frenetiskt kläder i provhytterna. Jag hittade några fina plagg på Kappahl.Förr har jag alltid tyckt att Kappahl bara haft tantiga kläder. Nu tyckte jag att de hade massa fina grejer. Frågan är då om det är JAG som har blivit tant? Eller har de bara bytt sortiment? Jag hoppas så klart på det sistnämnda. Men strunt samma, det hör inte till saken. 

När jag skulle betala i kassan efter många turer runt om både Kappahl och andra affärer, så hittade jag inte det gula kuvertet med pengarna!! Jag vände ut och in på väskan och radade upp lunchlåda, mobiltelefon, halsduk, makrillsburk, extra kofta, och allt annat som jag hade däri framme vid disken. Nähäj. Kuvertet fanns ingenstans!! Jag fick panik eftersom det trots allt rörde sig om en liten nätt summa som jag inte kan lägga ut för själv, så här innan jul. Jag visste ju att jag lagt det överst i väskan. Ovanpå koftan!

"Hähä, en lite konstig fråga kanske..." började jag trevande till butiksbiträdet, samtidigt som jag torkade kallsvetten ur pannan. "Ni har möjligtvis inte hittat ett gult kuvert här någonstans?". Mina förhoppningar var låga. Jag kände mig nedslagen till skoskaften. Om någon hittar ett kuvert med pengar så behåller man ju det troligtvis och ser det som en tacksam bonus så här i juletid.
"Joho, det har vi faktiskt!!" utbrast hon.
HÖR OCH HÄPNA! De hade hittat kuvertet i provhytten! Vilket suverän tur!!
Jag prisade och tackade butiksbiträdet och sa att hon typ hade räddat hela min jul. Hon såg glad ut.

Så jag köpte min kofta och mina tröjor. De ska jag slå in i morgon! Hurra!! PAKET TILL MIG!! YEY!
Det förlorade och återfunna gula kuvertet.


2 kommentarer:

  1. Ojoj vilken dramatik!och vilken otrolig tur i oturen du hade, jag blir alldeles matt bara av att läsa..
    /Barbamamma

    SvaraRadera
  2. Wow, ett litet julmirakel!

    SvaraRadera