lördag 27 november 2010

Marsipanfigurer.

Helg! Ljuvligt!
Idag står det julpyssel på schemat hemma hos svärföräldrarna! Min och bejbis roll blir liksom förra året att stå för marsipanfigurerna! Jag önskar att jag kunde säga att jag övat upp mina skills lite, men dessvärre är så ej fallet. Nej, jag litar på att inspirationen kommer till mig och att jag lyckas förmedla kreativiteten ut till fingertopparna även detta år.
Jag bild-googlade marsipanfigurer och fick många tjusiga träffar! Men dessa måste nog vara bland det sötaste jag sett....!

 
 
Så otroligt verklighetstrogna! Men jag tror jag sänker ribban något...

3 kommentarer:

  1. Wow!! Fantastiskt fina! Fast det skulle ju kännas rätt fel att bita huvudet av en sån där...

    SvaraRadera
  2. Nej men vad fina! man skulle bara inte kunna äta upp dem, det skulle men inte..
    Vi gör marsipanfigurer varje år men inte så fina:-)

    /Barbamamma

    SvaraRadera
  3. Ja de är helt bedårande! Men, men jag skulle nog inte kunna sätta tänder i en sådan heller. Man skulle ju få dåligt samvete...!

    SvaraRadera