söndag 14 november 2010

Back to cyberworld.

Phu! Datorn igång igen, med fungerande internet! Nu kan jag fungera normalt igen utan att klättra på väggarna. Internetberoende? Jag? Förstår inte vad ni pratar om...
Dock har vi fått köpa ny hårddisk och ominstallerat operativsystemet igen. 


Fördelar: Massa utrymme! Snabbare och fräschare dator igen!
Nackdelar: Alla mina skojiga bilder från resor och andra härliga tillfällen! Mina apcoola egengjorda filmer!! Mina bra-iga bokmärken! BUHUUU!! Snyft! *fräääs*


Ja, jag veeet att man ska säkerhetskopiera, yadda yadda yadda. Så dags att tänka på det nu när olyckan väl varit framme, liksom!
Per ska försöka få igång den gamla hårddisken i veckan och kopiera över det, så jag kan få tillbaka allt igen. 


Hoppas, hoppas...

2 kommentarer:

  1. Jag har inte upplevt att min dator har lagt av än, men jag har faktisk tagit back-up. Lärdom jag har fått från tidigare jobb när de inte hade tagit back-up på evigheter. Inte kul.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går att rädda, och om inte hårddisken har kraschat så ska det gå. Det har jag läst hos Karin som finns i min länklista. Hon är så himla duktig på allt sånt.

    SvaraRadera