torsdag 18 november 2010

Kvällens kulinariska upplevelse.

Per gillar inte musslor, vitlök eller curry överdrivet mycket, vilket jag gör ENORMT mycket. Därför passar jag på att goffa just i detta ikväll när jag ändå är själv hemma!


  1. En stor bit smör i stekpannan (det ska flyta rejält, eftersom det är smöret som blir själva "såsen")
  2. Tjoffa i en massa curry och pressad vitlök i smöret.
  3. I med purjolök.
  4. I med hackad persilja.
  5. I med musslor - eller något annat som du gillar. Räkor kan nog bli smarrigt också.

Tataaa! Klart på 5 minuter. Ät tillsammans med ris, pasta, någon bit bröd eller bara en sallad. Mjam mjam mjam!
Nu ska jag slänga mig framför TV och titta på film och förtära min skapelse. Tjipp på er!
Maria leker mästerkock och skapar kulinariska upplevelser.

2 kommentarer:

  1. Oh...ser riktigt gott ut! muuums...nu blev jag as hungrig!

    SvaraRadera
  2. Förutom musslorna, ser det jättegott ut. Med räkor blir det kanon tror jag!

    SvaraRadera