fredag 26 november 2010

Glöggfanatisk.

Oj oj, sicka vintriga dagar! Dessa har gjort mig helt glöggberoende på kuppen! Igår satt jag t.ex. och klämde i mig en flarra Apelsin-Blossa från Villaidyllens ICA butik, bara sådär! Jag får sockerchock på sockerchock - och här har jag suttit och predikat om att jag minsann INTE förtär socker och yadda yadda yadda.
Undrar hur många sockerbitar det går på en Blossa-flaska? Aaah, vattäver! Det är ju praktiskt taget jul.

Nu har jag eftermiddagsrast på jobbet och jag blev sjukt sugen på glögg. Vi har kaffeautomater, med dessvärre inga som man kan trolla fram glögg ur.  Föreställ er då min förvåning och lycka då jag plötsligt upptäcker en anonym termos i en bokhylla, brevid en tom burk pepparkakor. Efter lite efterfoskning så avslöjade kollegorna att de blev bjuda på glögg igår! Gårdagsglögg! Den har jag nu tömt. Termosen alltså. Den var nästan snudd på ljummen fortfarande. Snacka om effektiv termos!
Nu har jag fått en sockerchock igen. Då håller jag mig nog speedad de sista timmarna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar