måndag 15 november 2010

Äntligen!

Nu har jag ÄNTLIGEN en fungerande ugn igen, efter en månads avsaknad.
Vi har ju gjort våra försök att få igång den och jag mailade t.o.m. en reparationsverkstad för att kolla vad de skulle ta för att komma och sparka igång eländet.
Men så igår kväll började vi om från början. Vi bröt strömmen IGEN (ja, vi bryter uppenbarligen strömmen ofta här hemma) och så följde vi instruktionsboken till punkt och pricka. Och tänk, den gång hoppade den igång! Jag skuttade runt och tjoade av lycka! Äntligen kan jag göra broccoligratänger och fisk-lunchlådor på löpande band! Älskar mat som man inte behöver stå och passa som man måste göra vid spisen. Nej, tjoff in luckan bara, så får det sköta sig själv medan man gör skojigare grejer.
Så ikväll kunde jag alltså äntligen inviga den. Det blev varma mackor på low-carb bröd med purjo, massa Bregott, några lager ost och så lite kryddor! 
Mjam mjam. Satt fint i kistan. *burp*

2 kommentarer:

  1. Svar: Tack fina du för din kommentar - det kändes fint i hjärtat. Man kan ta en usel kommentar men det är så fegt när de maler på anonymt. Usch.

    Varma mackor kan aldrig bli fel - ser riktigt gott ut :-)

    SvaraRadera
  2. Det såg mums ut!
    /Barbamamma

    SvaraRadera