lördag 27 november 2010

Julmys.



Åååh! Såå myyysigt allt ääär!! Det snöar utanför! Och jag har verkligen julstämning till max och njuter av helgen i fulla drag!
Hos svärföräldrarna julpysslades det för glatta livet. Pers syster och bror med flickvän var där och i likhet med förra året gjordes det pepparkakshus! Förra året gjorde jag och bejbi endast marsipanfigurer, men i år fick vi äran att dekorera ett eget pepparkakshus som ny pryder vår bokhylla!

Så här snyggt blev det!
Silverkulor på taket!

En närbild pepparkakshusets innevånare. De har en tonårsgrabb också som Per knåpade ihop, men han fick uppenbarligen inte vara med på närbild...
Henkes och Hannas pepparkakshus var lite mer estetiskt tilltalande med marsipantak och snygga rosor och nejlikor utanför... Lite Alice i Underlandet över det hela.
Cecilia var den som var  mest noggrann med sitt hus som var vackert dekorerat med pärlor!


Jag dekorerar skorstenen med silverkulor och känner mig attans så kreativ!


Och så bakades det pepparkakor också!
Dessutom har jag satt upp en grangirlang vid trappräcket utanför och gjort i ordning adventsljustakarna (japp, jag kör med flera). MYS!
Nu tänker jag ta ett glas rödvin. Woop woop!
Ha en härlig lördagskväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar