torsdag 20 januari 2011

Migrän och biscotti.

Bää! Vilken tradig dag! Har haft värsta migränattacken och fick stappla hem från jobbet runt lunchtid när magen dessutom hade ballat ur. När jag väl kommit hem, småkräkts lite och tagit två Diklofenak+ två Panodil (ja, jag sket i min lever just då. DRUGS PLEASE!) så somnade jag gott. Trots några grannars hundar (eller var det barn?) som ylade utanför liksom varulvarnas sammankomst vid fullmåne typ... 
Så hela eftermiddagen har jag verkligen knölsovit. Nu känner jag mig i stort sett mänsklig igen. Och rastlös som vanligt när eländet gått över.

Så jag bakade biscotti i LCHF-style, som jag drittlade smält mörk choklad över! Ambitiöst liksom! Det är något jag egentligen tänkt göra länge men som inte blivit av. Men det var skitenkelt och snabbt! Och gott.
Receptet finns i boken "Baka med LCHF" fast ni kan läsa det på den här bloggen också. Jag smaksatte med ett bortglömt saffranspaket och lite vaniljpulver också. Kanske var lite overkill, men det blev inte så dumt.


Nu blir det läggdags igen tror jag. Kommer konstigt nog inte att ha några som helst svårigheter att somna igen, känner mig apseg! 


God natt, folks!

2 kommentarer:

  1. Mumma! Har du köpt BakePro nu?

    SvaraRadera
  2. Nä. Jag ökade på mängden mandelmjöl något och så tog jag en 3/4 dl sojaproteinpulver istället (som jag ju ändå hade hemma). Proteinet kanske förstörs till viss del i ungsvärmen, men det kändes inte på smaken i alla fall. Funkade finfint! :)

    SvaraRadera