torsdag 13 januari 2011

Glöm ditt gamla stjärntecken!

Den astrologiska läran grundades för ca 3000 år sedan. Sedan dess har vi hängt kvar vid de stjärntecken som vi trott vi tillhört enligt den ursprungliga läran. Jag är född 17 april och ska därmed vara vädur. Till saken hör dock att jorden hunnit flytta på sig under dessa 3000 år och i och med det har stjärntecknen blivit framflyttade en månad eller så. Kanske inte nytt för alla, men för mig i alla fall! De EGENTLIGA stjärntecknen gäller alltså följande datum:

  Stenbocken: 20 januari till 16 februari.
  Vattumannen: 16 februari till 11 mars.
  Fiskarna: 11 mars till 18 april.
  Väduren: 18 april till 13 maj.
  Oxen: 13 maj-21 juni.
  Tvillingarna: 21 juni till 20 juli.
  Kräftan: 20 juli till 10 augusti.
  Lejonet: 10 augusti till 16 september.
  Jungfrun: 16 september till 30 oktober
  Vågen: 30 oktober till 23 november.
  Skorpionen: 23 november till 29 november.
  Ormbäraren: 29 november till 17 december.
  Skytten: 17 december till 20 januari.

Där har vi förklaringen till att fiskens horoskop alltid stämt mycket bättre på mig än vädurens! Jag är ju FISK egentligen! Haha! Blubb blubb! 

(Ni kan läsa mer om det hela här.)

2 kommentarer:

  1. Men vad stört, dem kan ju inte bara ändra sådär? :O Inte för att jag egentligen läser horoskop och så men ändå... :O

    SvaraRadera
  2. Haha. Jag och min sambo satt just och läste horoskop och hur kassa de var.
    Men får ta och läsa om nu då. På bättre grunder...eller nej. Vi läste ju i Bild. hehe

    SvaraRadera