måndag 17 januari 2011

Drömmar om tö och varmare platser...

Åh denna ljuvliga tö..! Tänk idag skymtade jag t.o.m. ett stycke sliten gräsmatta! Bara en sådan sak! Men så är det den där fruktansvärda vetskapen om att det kommer att bli bakslag. Det kommer garanterat att komma mer snö och den riktiga våren får vi säkert inte se på ytterligare några månader. *blärk*


Jag önskar att man kunde teleportera sig till något varmare land. Sitter och tittar på resefoton och drömmer mig tillbaka..! 


Som de här t.ex.: 
När man satt där i vattenbrynet på en kritvit korallstrand, på en en liten karibisk ö, och sippade på en Caipirinha, samtidigt som det hördes svaga salsarytmer från en närliggande båt...! Det var en lyckokänsla det som jag inte vet om jag någonsin kommer få uppleva igen! Både Cina och jag var vansinnigt förstoppade och hade magar som ballonger. Men just då spelade det ingen roll.
Även detta från samma tillfället. Los Roques, Venezuela.
Isla de Margarita, Venezuela.

Eller de här:
En mini-liten ödslig ö (som jag sorgligt nog inte minns namnet på) söder om Koh Samui, Thailand.
Det var en snudd på andlig upplevelse. Och väldigt avkopplande som synes.

På väg till Koh Phangan.


Leela Beach. Koh Phangan, Thailand.

Suck...

4 kommentarer:

  1. Vad fin du är i hängmattan älskling! <3

    SvaraRadera
  2. Guud va härligt det ser ut =)

    SvaraRadera
  3. Eleanor: Det var det också!

    Älskling: <3 <3 <3

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder! och vad man längtar till sol och sommar..såna bilder som kan få en att sälja huset och fly landet så det är nog tur att jag inte har ett hus...Kram!

    /Barbamamma

    SvaraRadera