tisdag 25 januari 2011

Greetings earthlings!

- I come in peace.


Hähä! Hähähä! Ok, ok... Ibland har jag nog för mycket fritid.


Jag tror att jag har kommit i en ny UFO-period, i alla fall i liten skala. På 90-talet till följd av Arkiv X var jag en stor UFO-fanatiker.  Då plöjde jag igenom "Närkontakt av tredje graden" och andra filmer och böcker som handlade om små grå män med sneda ögon. Jag satt som finnig tonåring i min första lägenhet i Småstadsgettot och spanade upp på natthimlen genom mitt teleobjektiv i hopp om att få se märkliga ljussken. Sedan var jag mörkrädd när jag skulle sova, skitskraj att vakna upp med en massa små grå gubbar runt sängen som skulle föra bort mig i sitt skepp. Typ så. För det hade jag ju läst i alla "biografier" av vittnen som berättat hur det minsann gick till!


Nu har jag och bejbi (som också hade sin UFO-fascination vid ungefär samma veva) börjat se om Arkiv X, säsong ett. Så nu är jag alltså nästan lite besatt igen! Jag förundras också mer än någonsin över Scullys perfekta utåtböjda page och överdimensionerade kavaj, men det är ju en annan femma.


Jag funderar dessutom seriöst på om jag ska våga mig på att se filmen "Intruders" från 1992 ikväll. Den var min favvo back in the days och jag såg den... eh... MÅNGA gånger! Den gjorde mig JÄTTERÄDD. Efter det kunde jag knappt steka ägg (orkar inte förklara varför just nu, men kort sagt så berodde det på alien-ögon). Men samtidigt så var jag fascinerad och älskade den!


Längtar lite efter den faktiskt. Ja! Ja! Jag gör'att! Jag får sova med lampan tänd i natt! Häppåer!

3 kommentarer:

  1. För mkt fritid, sa Bull. ;-)

    SvaraRadera
  2. Aha! Jag var också en UFO-nörd, Arkiv X, närkontakt och hela konkarongen - och - även jag läste och såg filmer om små grå män som kidnappade folk om nätterna och jag var LIVRÄDD! Kunde inte sova på flera nätter efter att ha sett något sånt! Scary stuff.

    SvaraRadera
  3. *Fniss* jag följde också Arkiv X men påverkades inte alls, trodde jag, tills jag gick en kvällspromenad i mörkret med min dotter och hon sa, vilken Arkiv X stämning det är..:-O plötsligt såg jag ögon överallt och såg mystiska sken och promenaden blev kort, mycket kort
    Kram
    /Barbamamma

    SvaraRadera