lördag 15 januari 2011

Fynddag!

Idag har jag gjort nya fynd till liten peng! YEY!
Jag blev upphämtad av min kollega Jenny klockan 9.30 och så stack vi iväg till Stadsmissionen för att botanisera, gräva i hyllorna och hitta fina och billiga grejer!
Kön var nog ca 20 meter så här innan öppningsdags! Det är poppis med loppis!

Det blev dessa två kuddfordral för 10 kronor stycket samt den lila vasen (+ en vit som jag glömde plåta) för 15 spänn! 



MYCKET TREVLIGT ALLTSÅ! :) Man kan verkligen hitta galet mycket skoj..! Minns den ljuva tiden när jag bodde i Jönköping med min käre far. Då brukade vi åka ut varje lördag på loppisrunda och kombinera det hela med massa god fika...! Det var fina lördagar det. 


Men det har blivit lite andra grejer också, på andra ställen!

Den här vasen köpte jag för några dagar sedan för en femma på Human Bridge. 

Bromelian 25 spänn på Bauhaus! Lite tropical sådär, ger mig karibiska vibbar. Bromelian i alla fall. Vasen är väl mest svensk sommar... Hehe.

Köpte en mössa på H&Ms slutrea för 30 spänn. Den är röd med en skojig blomma!
Kan nog piffa upp min svarta kappa något.

Och så köpte jag ett nattlinne med spets på, även det på rean för 70 kronor. Nästan lite säxy sådär.  Kan vara bra när man vill vara kysk men ändå lite fin när man sover borta och inte vill visa sig totalt oanständig.



2 kommentarer:

  1. Vad hände med flanellnattlinnet? ;-)

    SvaraRadera
  2. Flanellnattlinnet? Du menar kanske min röda flanell-Snobben-pyjamas? Den brukar jag bara använda i Stenninge när inomhustemperaturen legat runt 16 grader.

    SvaraRadera