torsdag 13 januari 2011

En bra start på dagen.

Holy cow, jag har sovit 9,5 timmar i natt! Jädrans vad skönt det var!
Idag är jag ledig och tänker fördriva dagen med att... inte göra så mycket alls. Ok, tvätta lite, skotta poolen. Och färga håret (those grey little suckers ska väck). Och mer? Bada kanske? Bada är trevligt! 


Men först har jag druckit en kopp morgonkaffe och bläddrar i den här fina lilla boken som jag fick av bror i julklapp!


Ner ser ju själva! LATMANSTRÄDGÅRDEN! Passar mig som handsken! Jag är f.ö. grymt sugen på att få gå loss vår risiga gräsplan som så småningom kan komma att kallas "trädgård". Försvinn snö! Kom igen vår! 
Synd att det kostar så attans mycket med växter. Jag funderar lite på om man kan snylta till sig gratisväxter? Gräva upp någonstans (nej, jag ska inte smyga runt i grannarnas trädgårdar mörka nätter och sno deras växter, oroa er inte...)? Så egna fröer? Förbarma sig över små skott? Pyssla om och vårda med hjärta och själ...


Ack ja. Roligt blir det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar