måndag 17 januari 2011

En snajsig blomma...

...på köksbordet ger mig som tur är lite mer tropical feeling även hemma i Villaidyllens snöslask. 


- Jahaaa en simpel amaryllis, påpekar ni säkert då lite nedlåtande. Det är ju för bövelen en julblomma!


Nä, för nu har jag rivit bort vitmossan från krukan, förstår ni. Nu är den en blommade exotisk planta med sitt ursprung från typ... Sydafrika eller Sydamerika alternativt... eh.. Holland  (läst på Wikipedia så den sanningen bör tas med en nypa salt). Men skit i det nu! Fin är den i alla fall! Min amaryllis! 

4 kommentarer:

  1. Har med en sådan vit hemma. Den blommar för tredje gången på ca 1,5 månader. Rätt coolt ändå. Så din kan stå sig starkt till nästa jul ju!

    SvaraRadera
  2. Vackert - även när julen är över. Min är pågång den med efter att jag nästan haft ihjäl den :-)

    SvaraRadera
  3. Ja dom är fina, även efter jul! Min håller på att få två nya knoppar till nu! :)

    SvaraRadera
  4. Den är vacker och snyggt fotad!

    /Barbamamma

    SvaraRadera