måndag 10 januari 2011

Dagens fynd!

Jag har slutat att avge nyårslöften av den enkla anledningen att jag aldrig kan hålla dessa ändå. I år har jag istället beslutat mig för några... riktlinjer. Alltså sådant som får en till en bättre människa. 
Jaja, dels sådant där fjams som att äta bättre bla bla bla. Jag ska försöka att inte köpa hem en massa onödig mat och annat jox som jag ändå inte äter upp utan som bara blir dåligt och slängs. Jag ska ta vara på den mat som finns i kylskåp och frys innan jag handlar nytt jox. Jag ska inte vara så besatt av att shoppa nya grejer ö.h.t. Jag ska försöka fynda mer på second hand! Det är roligare, bättre för plånboken och så bidrar man till en bättre värld på sitt eget lilla vis.
Så idag när shoppinglusten föll på så stack jag på Human Bridge och fyndande! Bara bra grejer ska tilläggas!


Ett splirrans nytt kuddfodral för 15 spänn.

Ett kitchigt förkläde  med ett körsbär på fickan och volang nertill för 5 kronor! Nu slipper jag komma till jobbet med flottfläckar på kjolen efter stekandet av morgonägget (som jag gjorde förra veckan. En genant liten historia.).


Och så den här lilla klänningen i lite schysst retrostil. 50 kronor!

3 kommentarer:

  1. Du har ju gjort riktigt bra fynd ju!
    Sådana fynd behöver en fattig student som jag göra!
    Skicka några billiga kuddar te mig!

    SvaraRadera
  2. Åååh - kudden var så fin och vilket pris.

    SvaraRadera