måndag 11 oktober 2010

Sådär ja!

Nu är vi... installerade.

Typ. Mitt i röran av flyttkartonger. En del är kvar i Småstadsgettot fortfarande, och en del har vi hunnit få med oss. Nackdelen med det är förstås att man inte hittar NÅGONTING.

Koffeinberoende som jag är, så var kartongen som innehöll kaffebryggaren det primära att få med nu till första morgonen på plats!
Jag var väldigt nöjd att jag varit så strukturerad och packat ner bryggare, filter OCH kaffe i SAMMA kartong. Det som visade sig vara mindre smart, var att jag fått någon (o)bright idé och packat ner själva kannan i en helt annan kartong. Som troligtvis retfullt ligger kvar i lägenheten.

Bra tänkt där, Maria.

Koffeinabstinensen sätter dock fart på kreativiteten. En aluminumkastrull i ena handen och en gaffel i andra, för att pressa upp filtersatsen, så kaffet kan rinna igenom. Det var lite omständigt och kaffet fick en arom av aluminium.
Men nu klarar jag i alla fall dagen utan att bli alltför odräglig. 

Försöker brygga kaffe utan kanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar