måndag 25 oktober 2010

Märkliga samlingsobjekt.

Jag har samlat på mycket i mina da'r. Tvålar, suddgummin, snäckor, snygga stenar, bokmärken, klistermärken, frimärken, brevpapper...

Min pappa samlar på kameror. 
Min bror har samlat på akvarier (som inte varit igång, utan endast stått tomma och samlat damm) och högtalare. 
Min morfar samlade på fossil och kattguld. 
Min mamma samlade på hundhår ett tag (från hennes dåvarande collie), och tanken var att hon skulle sticka en tröja av det så småningom - ett projekt som aldrig blev något med). 
Per samlar på Star Wars-prylar och Beatles-grejer.

Så finns det ju också folk som har riktigt märkliga samlingsobjekt! Som den här killen som samlar på navelludd! NAVELLUDD! Hahaha! Hohoho! Helt hysteriskt!
I 26 år har han samlat och nu har han fyllt tre stora burkar, uppdelat på olika färger. Dessutom har han hamnat i Guinness rekordbok tack vare detta! 

Jag brukar ju peta bort Pers navelludd (själv har jag ju en totalt luddfri navel så någons måste jag ju peta i när man vill stressa av). 

Det kanske vore en ny samlaridé?


Det är inte bejbis navelludd på bilden.

2 kommentarer:

  1. Usch vad äckligt. Navelludd *ryser*

    SvaraRadera
  2. hahaha! Jag var jättekär en gång och tog killens navelludd och hade i min plånbok. Sen glömde jag bort det och hittade det lång tid efter att det hade tagit slut. Då kändes det inte lika charmigt längre.

    SvaraRadera