onsdag 13 oktober 2010

Besök!

Hurra! I natt behöver jag inte sova själv, för nu är min käre far på besök för att spana in huset för första gången! Han hade med sig in inflyttningspresenter i form av en IKEA-palm, en cappuchino-bryggare (YEY!) och några riktigt snygga kaffemuggar med tillhörande skedar. Presenter är alltid trevligt.

Problemet var dock bristen på extra sängplats. Vi har alltså ingen soffa, ingen extrasäng, nej inte ens en ynka lite tunn madrass att placera gäster på! Jag VISSTE ju att paps skulle komma på besök idag och likväl har jag förträngt detta lilla problem och skjutit på det. Tills ikväll då. 
Så jag bad honom köra mig om Rusta, och där fick jag inhandla en uppblåsbar madrass. Ni vet en sådan där som man pluggar i eluttaget, så brummar en fläkt igång som suger in luft, och VIPS bara så har man en dubbelsäng. Supersmidigt! Nu kan jag ha gäster här för jämnan, även innan vi införskaffat en soffa!

Nu hoppas jag att min lilla flumpappa ska sova gott där nere vid kaminen.
Min coola pappa får sova på luft.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar