tisdag 19 oktober 2010

Prinsessan på ärten.


Nu när vi flyttade hit till Villaidyllen så köpte vi också en ny säng. Det blev en utsedd modell från IKEA som vi noggrant provat ut. En Sultan mellanfast med en normaltjock bäddmadrass och till detta sänggaveln Malm. Finfina grejer!


Men när vi väl gick och lade oss första natten kom chocken (i alla fall för mig). Det var stenhård! Det kändes ungefär lika illa som att placera en tunn madrass på ett stengolv. Nej, det var faktiskt inte alls samma känsla som i testsängen på IKEA! Jag ska erkänna att jag är väldigt känslig när det gäller kuddar och sängar. Min rygg och nacke gillar inte extremiteter vare sig åt det för mjuka eller för hårda hållet. Då blir jag irriterad och så vaknar jag med migrän (i värsta fall). Så jag var alltså inte glad  över detta stenhårda faktum. Aggro som jag kände mig, så misstänkte jag skarpt att säng-killen på IKEA klantat sig och blippat in fel resårmadrass-modell åt oss.

Så igår åkte vi därmed tillbaka till IKEA för att byta vårt inköp. Testade ut sängbottnarna igen och det visade sig att vi fått rätt trots allt (jag var dock fortfarande skeptisk och tänkte nedlåtande tankar om sängkillen som styrt upp förra köpet). Vi bestämde oss därför för att satsa på en riktigt tjock bäddmadrass istället - en lyxvariant som formar sig perfa efter rumpa, svank och kärlekshandtag! Dessvärre kostade den 1800 kronor mer än den förra, men vad tusan gör man? Stackars bejbi hade annars fått stått ut med en ilsk och migränig sambo för varenda morgon, så i jämförelse med det blir ju priset billigt i slutänden, hähä.

♥ Och jag sov som en prinsessa. 

Å så skönt det blev! Och nu är det läggdags IGEN! Hurra! Hurra! 


3 kommentarer:

  1. Vad skönt att det ordnade sig. Det är väldigt viktigt att trivas med sin säng. För att inte tala om kudden! Jag har köpt en jättebra på Ikea, en sån som formar sig efter nacken.

    SvaraRadera
  2. :-D Det är superviktigt med hur sängen känns! Min var underbar från början och är det fortfarande efter 6 år..
    /Barbamamma
    Jag kan inte förstå mig på den här bloggen men tittar in då och då, kram

    SvaraRadera
  3. Anna från bloggspace20 oktober 2010 kl. 15:24

    Jag och exet hade också sultan med Malm-gavel! Löv Malm! Malm åt folket!

    SvaraRadera