måndag 28 november 2011

Fodralverkstad.

Nämen? Vad är det jag håller på med? SYR?!
 Japp! Jag hittade några jul-inspirerade tygbitar på en loppis och fick ett ryck!
"Nu jädrarimej ska jag sy kuddfodral så trådarna ryker" ropade jag husmorsaktigt och äppelkäckt och bad sedan snällt att få låna svärmors symaskin ett par timmar. Till saken hör att jag nästan bara kan sy kuddfodral för det lärde jag ju mig på egen hand i våras! Jag kan ju i och för sig sy upp gardiner också (raksöm och "rak" söm). Jag vill faktiskt t.o.m. minnas att jag i skolåren även lyckades ta ett s.k. symaskinskörkort (dvs jag vet hur man trär en symaskin på ett ungefär).


Hur som helst! Så satte jag igång! Och här är resultaten:
Det är alltså de med hjärtan på (de andra två snyggare varianterna är köpekuddar). Även denna gång skippade jag måttbandet och gick lite mer på känsla! Och OM fodralet inte passar kan man ju alltid hitta en annan innerkudde! Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar