onsdag 16 november 2011

För tidigt julstäming.

Det är ett par hus i grannskapet som redan börjat julpynta! Alltså vi snackar adventstjärnor, ljusslingor, kransar, julbockar - ja hela kittet! Först gruffade jag, rynkade på brynen och tänkte "galna människor som börjar så här tidigt"! Men därefter kom jag på mig själv med att tycka att det var galet fint och julmysigt ändå - även att det är lite tidigt! Helt ärligt så är det ju roligare att njuta av pyntet en månad eller mer i förtid - än EFTER jul?!

Så jag gick hem, svepte resten av gårdagens glögg och dansade loss till lite julsalsalåtar (fantastiskt sätt att komma i stämning, men ändå inte riktigt lika tabu att dra igång så här tidigt som om man jämför med t.ex... tja säg Bing Crosby).
Och som om det inte vore nog så kom Per hem med ett par kassar julgrejer som han inhandlat på Ekohallen någonstans nere i Skåneland! Som grädden på moset!
Ljuslyktor, julgranskulor och en adventsstjärna på fot!


Och Glühwein!!!
Ok ok, jag ska inte sätta upp julgrejerna RIKTIGT än, men kanske smygstartar med en ljusslinga på baksidan till helgen, hähä...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar