onsdag 30 november 2011

FYNDVARNING!

Glad i hågen skuttade jag ut klockan 17 från jobbet och begav mig till Human Bridge med siktet inställt på att fynda billiga kläder i all hast innan stängningsdax! Jag hade en bra känsla helt enkelt! Och jädrars vad den känslan stämde! Jag har fyndat som aldrig förr!
En splirrans Desigual-klänning för 79 (!!!!) spänn!! Lapparna satt t.o.m. kvar!
"Åhå! Det var mig en piffig klänning, det här!" sa kassadamen samtidigt som hon packade ner den i påsen. 
"Jajamensan!" sa jag och flinade ända upp till öronen. 


Har alltid trånat efter skojiga och färgglada Desigual-plagg, men samtidigt känt mig för feg och för fattig för att inhandla något sådant! Denna klänning är ju liksom... pja, inte riktigt lika diskret som alla de svarta/blå/grå plagg jag oftast har på mig till vardags! Och så är den lite för stor för mig. Överdelen är så urringad att den trillar ner från axlarna när man minst anar det vilket eventuellt kan bli lite genant i vissa sammanhang (den är i storlek XL vilket motsvarar L i svensk storlek = gjord för fylligare decolletage än vad man tyvärr begåvats med). Fast det sket jag ju i. Går. Inte. Att. Motstå. Lik. Förbannat.


Men det var inte allt! Ooh nej! Jag hittade även en fin svartvit kofta från Stockhlm (59 kr) och ytterligare en snajsig klänning i svart från Lingon&Blåbär (som ju bara skapar kläder helt fria från skadliga tillsatser) för 69 kr. Vågar inte gissa på vad allt skulle kostat i fullpris! En bra bit över 2000 spänn i alla fall...


Nu: 207 kronor för rubbet! YEY!! :-D

7 kommentarer:

  1. Fattar inte hur du lyckas, syssling! Såna fynd gör du aldrig när vi är ute på stan ...Lär mig, tack :)

    SvaraRadera
  2. Men det är ju för att man måste ha tålamod och ork att leta igenom alla plagg! Det är ju aldrig lika uppstrukturerat på loppisar/Secondhandbutiker som i vanliga affärer! Fast det är lite det som är roligt också! Som att gå på skattjakt ungefär! :D Vi kan dra dit i morgon, har ytterligare ett spanobjekt som ska provas, hähä.

    SvaraRadera
  3. Desigual har jag köpt en del till mina barn, begagnat såklart. Superfina kläder! Har inte tänkt på att det finns i större storlekar, kul att se!

    Ska nog ta mig en tripp dig :)

    SvaraRadera
  4. Snyggt :) bara att ha ett linne under ju så gör det inget om den kanar ner ;-))
    Vart ligger den affären?

    SvaraRadera
  5. Linda: Och jag visste inte ens att de gjorde barnkläder? De måste ju vara helt underbara!!

    Anette: Ja, linne är nog ett måste. Tyvärr kanar den ner ändå MEN man slipper ju skämmas LIKA mycket, hehe. Human Bridge ligger brevid Molly Malones!

    SvaraRadera
  6. Åh den var ju läcker! varför har vi inte någon sådan affär, eller har vi det och jag inte vet om det? måste genast googla!

    SvaraRadera