måndag 28 november 2011

Från koja till slott!

När jag stack iväg till jobbet i morse såg väggen nedanför trappan till källaren ut så här:

Sliten och beige med ett oformligt, randigt mönster och otäckt blänk från spottarna!

Och så ikväll när jag kommer hem ser den istället ut så här:
Som en riktig SLOTTSMUR!!! MAGI! En helt fantastisk vägg som jag bara vill sitta vid, dricka hemmabrygd glögg och känna sig sådär medeltida som på ett riktigt gammalt gästabud!! 


(ni kan inte föreställa er hur mycket jag kämpade emot frestelsen att posera på bilderna iförd mantel eller kåpa, bara för sakens skull. Men jag lät bli. För er skull.).

4 kommentarer:

  1. Åh! Den väggen och vinet som står där ger mig flashbacks till mitt gamla sommarställe i Frankrike. Vinkällaren där. Tack fina du, du gav mig nostaligkänslor :D
    (Och bra jobbat förresten! Jäkligt snyggt!)

    SvaraRadera
  2. Men vad är det jag ser, ett medeltida gästabud i Smedby. Tycker ni får öppna upp för allmänheten hihi ;)

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev! hur gick det där till?

    SvaraRadera