tisdag 22 mars 2011

Vårblomster

Äh! Jag kunde inte hålla mig längre! Idag visade termometern 13 grader i skuggan - snacka om vår!! Jag skuttade iväg till Maxi och handlade vårblommor och satte ut i urnan...
De kanske stendör första natten, vem vet? Men klart värt ett försök!

Påskliljor, krokus och en... hrrm... jul-en (den var billig). Murgrönan har på något märkligt sätt lycktas övervintra/mumifieras och likaså det där gråa fjuffset (vet ej vad det heter på finspråk).

Jag satte fröer också, i väntan på att det går att så på friland! Röda luktärter och solrosor är tanken att det ska resultera i. Om de är snälla mot mig, vill säga.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också börja göra fint ute men jag måste vackert vänta ett tag till tills snön smälter bort mer :-(

    SvaraRadera
  2. Tack och lov för att du är påhittig, Maria! Har alltid tyckt att vår altan ser ut som en gammal hederlig dansbana, men så skriver du att man kan ha växter på den! Herreguuuud, att jag aldrig tänkt på det :) TACK för tipset och trevlig hleg :) Kram

    SvaraRadera
  3. Javisst är det inte fantastiskt?! :-D Ibland tänds lampan så att säga. Annars har vi också en typ dansbana till altan. Men snart är det slut på det! Moahaha! Kram kram!

    SvaraRadera