onsdag 30 mars 2011

Facebook-viruset.

Jag har inte bara ett blogg-liv! Nej jag har också också ett Facebook-liv. Där är jag egentligen en ganska så tråkig filur. Jag lägger sällan upp några bilder och de statusmeddelanden som jag då och då plitar ner lyder oftast "Woho, freedaaag!" eller "Yes! Ledig dag!" eller kanske "Helg. Jobbar" Dvs meddelanden av rätt poänglös karaktär som oftast baseras på huruvida jag är ledig eller ej. 


Allra mest brukar mitt Facebook-liv gå ut på att jag gillar andras statusmeddelanden. Gärna när någon skrivit något fint eller kul som jag känner att jag vill uppmuntra genom att trycka tummen upp. Eller om de skrivit något som låter sådär härligt bittert. Då brukar jag också gilla inlägget. Jag gillar när folk är lite bittra på ett schysst sätt. Kul på något vis!


En annan grej jag brukar göra på Ansiktsboken är att göra små skojiga test och kolla in roliga grupper och länkar. Det är inte ju inte riktigt så att jag aktivt LETAR länkar och grupper, nej någon måtta får det vara! Men om jag ser någon vän som hittat någon spännande länk, klickar jag gärna för att kolla in vad det är som denna person fastnat för och gillar... Det blir lite som ett spionage fast i cyberspace. Man känner sig lite busig när man luskar. 


Som igår t.ex. Flera vänner hade "gillat" en länk som dök upp flitigt på startsidan. Rubriken löd typ "Watch the beautiful Marika showing her breasts on Italian TV" eller något i den stilen. 
Håhåja, tänkte jag! Antingen är de små snuskhumrar allihopa eller så är det någon skojig twist på det hela, hähä! Bäst att kolla!


Så klickade jag nyfiket på länken och hamnade på någon väldigt skum sida som kan jämföras med en gränds bakgata i ett bordellkvarter. Blev lite skeptisk och klickade mig genast åter tillbaka till trygga Facebooks startsida, där det nu plötsligt står blottat med fet stil till allmän beskådning: 


Maria gillar: "Watch the beautiful Marika showing her breasts on Italian TV".


Jag fick smått panik där jag satt med oborstade ögonbryn. Så fruktansvärt pinsamt!

Vad ska folk tro om mig? Att jag går igång på italienska donnor som visar brösten?? Hemska öde!
Jag började frenetiskt trycka på delete för att få bort eländet.
Jag lyckades nästan radera den genanta posten i tid. En ironisk kommentar hann jag få, men den får jag väl bjuda på. Jag ska nog tagga ner mitt nyfikna spion-klickande på Fejjans alla förrädiska länkar...

1 kommentar:

  1. :-D underbart! det gäller att passa sig, särskilt om man sitter på jobbdatorn, alla länkar sparas ju...
    /Barbamamma

    SvaraRadera