torsdag 3 mars 2011

Artificiell tropisk feeling!

Nähäpp, vad ska man hitta på idag då? tänkte jag när kollegan hämtat upp symaskinen på förmiddagen. Ledig dag! Mars månad! Solen skiner!
Jag kom direkt i tropical mood! Hallå! Aarribaaa!!! Snart är det ju snart sommar för bövelen!

Jag bestämde mig för att tappa upp ett bad. Jag har aldrig dag-badat i huset innan, utan bara på kvällstid. Nu tänkte jag istället försöka skapa lite tropisk stämning när solen strålade in genom fönstren. Jag drog igång stereon på hög volym med karibiska rytmer och tände en brasa för att få upp temperaturen till sisådär 24 grader.
Lite växter, levande ljus och en kitch-Buddha skapar också stämning!
Vad hör mer till? Jo en färgglad drink förstås! Hade inte så mycket hemma i drinkväg tyvärr. En sklutt rödvin, en avslagen Fanta Pineapple, sodastreamat vatten och en skrynklig apelsin.... Hmmm.
Ahaaa! Sangría!!
Det blev även en ansiktsmask och hårinpackning med kokosdoft (egentligen en sådan man ska ha om sommaren för solskadat hår, men vattäver liksom).

Det blev hela blev ett finfint sätt för att komma i stämning!

Här har ni förresten en schysst Spotify-lista för ert eget potentiella lilla conga-tåg i väntan på värmen! Varsågoda! Feel the heat!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig idé! detta ska jag banne mig ta och göra för att värma den stackars vinterfrusna själen lite;-)) Kram!
    /Barbamamma

    SvaraRadera