tisdag 8 mars 2011

Storleken har betydelse.

Jag gillar ju egentligen inte ens semlor - dessa gräddburgare med alldeles för mycket gojs i form av mandelmassa och grädde. Men så här på fettisdagen så ska man ju av princip äta semlor, särskilt när det bjuds! Det gör ändå dagen lite speciell på något vis. Gick alltså ut i fikarummet för att norpa åt mig en av dessa grandiosa bakverk. Döm om förvåningen när det där istället låg utpluttade världens minsta minisemlor!
Plutt-plutti-plutt-semla!

Ok, det blev inte riktigt lika onyttigt på så sätt och som sagt så gillar jag ju EGENTLIGEN inte semlor. Men den var faktiskt - handen på hjärtat - rätt så god... Och jag måste erkänna att jag blev en aning besviken över dess litenhet. Sniff.

1 kommentar:

  1. Olyckligtvis älskar jag dessa gräddburgare och har ätit alldeles för många, tur att säsongen är slut snart..

    /Barbamammma

    SvaraRadera