torsdag 3 mars 2011

The addiction of nässpray och ett litet avvänjningsexperiment!

Hej! Jag heter Maria och jag är nässpraymissbrukare.
"Läkare varnar för nässprejsberoende", skriver Aftonbladet! De små flaskorna har ju blivit mer lättillgängliga sedan man kan köpa dessa i vanliga mataffärer och på mackar! Jättebra tycker jag! Men så har jag ju också varit näspraymissbrukare i större delen av mitt liv, så mina ord präglas helt klart av mitt beroende...


Det är inte så illa att inte kan lämna hemmet utan nässpray. Nej, mitt stora problem är när jag ska sova. Jag MÅSTE ha en tjoff i varje näsborre för att veta att jag får sova skönt natten igenom! Om jag av någon anledning INTE får min tjoff så vaknar jag i andnöd mitt i natten och får total panik! Denna panikkänsla infinner sig också om jag ska sova borta och inser att jag glömt min nässpray hemma! 
Alternativt om jag glömt köpa hem en ny flaska och jag inte längre kan pumpa ut en endaste liten puff ur den gamla. En gång var jag t.o.m. så desperat att jag tog en kniv och skar upp flaskan för att få ut den sista minidroppen i botten (inget jag är stolt över).


Men sedan tre nätter tillbaka har jag dock försökt utveckla någon form av avvänjningsteknik! Jag har bara sprutat i vänstra näsborren vid sänggåendet! På så sätt har jag ju förvisso vaknat av en supertäppt högerborre MEN jag har ändå lyckats somna om igen, eftersom fortfarande kan andas med den vänstra! Min plan är alltså att först vänja av min höga näsborre. Och när den är botad så kan jag ta itu med den vänstra! Fiffigt, om jag får säga det själv! 


Önska mig lycka till.

1 kommentar:

  1. Du jag föll i den fällan som gravid då jag led av "gravidtäppa" och då var det Otrivin MENTHOL som gällde! Den stang ordentligt i näsan så att man fick tårar i ögonen och sa "ajajajajaj" i en minut efter puffet men ack så beroendeframkallande!

    SvaraRadera