tisdag 21 februari 2012

Slogs av en tanke.

En sommar-lunch!
Idag slog det mig hur lite tid jag har kvar på mitt nuvarande jobb! Den 11 mars jobbar jag min sista dag på arbetsplatsen där jag spenderat de fyra senaste åren. Under dessa år har det ju hänt massor!! Jag har lärt mig mängder med grejer. Jag har utvecklats! Jag har kommit över min telefonfobi med okända människor och min tidigare konflikträdsla (haha!). Jag har jobbat ihop med många olika och härliga personligheter! Det är verkligen en epok i mitt liv som tar slut om ett par veckor!


Jag är förstås vansinnigt glad och exalterad över att få starta något nytt och jag kan fortfarande inte sluta le! Det känns så klart jättespännande och enormt inspirerande!! Men... så känner jag mig lite vemodig också. Jag kommer att sakna att sitta ute på lunchen om somrarna, barfota med fötterna i vattnet och linda in tårna i sjögräset! 

Spana in småspiggen och vara lite rädd att de biter mig i tårna...! Jag kommer att sakna att kolla in alla små duniga svanungar om våren varje morgon på väg till jobbet eller de skygga små kaninungarna som brukar korsa vägen! 


Men mest av allt kommer jag sakna mina fantastiska kollegor... och alla de gånger jag stämplat ut och varit alldeles matt för att jag har skrattat så mycket ihop med dom!

Sniff. Kärlek till allt detta.

3 kommentarer:

  1. Vart ska du göra istället för telenor? :)

    SvaraRadera
  2. Jag kommer att bli hatad (haha?) på Försäkringskassan framöver! Men det känns verkligen helt underbart! Ska bli jättekul att få göra något nytt, som dessutom är lite mer "stabilt"! :)

    SvaraRadera