måndag 31 oktober 2011

Halloween!

Halloween! Älskar't! Spökigt, blåsigt, mystiskt, blodigt, läskigt, you name it! Och så är det dessutom ett av de få tillfällen på året då det är ok att klä ut sig! 

Tyvärr känns det som om det går utför nu för tiden. Förr brukade man alltid ha Halloweenfester och även om det inte var något galej på självaste Halloween så brukade jag oftast bli lite inspirerad ändå och go gothic sådär över en dag med extra mycket kajal kring ögonen. Jag brukade dra in en massa höstlöv och pynta med spindelväv. Om det vankades party så ritade jag pentagram på golven och smetade in badrummet med fejkblod och skapade brutala mordscener! 

Jag brukade fixa coola outfits och övertalade t.o.m. min kära mor som är tandsköterska att specialgjuta ett par grymma huggtänder åt mig..!

(har alltid haft en viss förkärlek för vampyrer)
Fast förra året bröt jag ju vampyrtrenden och blev en zombiefierad voodookvinna med dreads!

I år blev det däremot INGENTING. Inte ens lite smyg-goth har jag varit dagen till ära, sånär som på mina slingrande ormörhängen i smide och dom gills ju inte ens. Jag hade verkligen känt stor inspiration för en dramatiskt död version av Frida Kahlo alternativt Corpse Bride.

Det går utför. Buhu.

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att höra att vampyreriet avtar. Här accelerar vi och köra vår halloweenfest nu till helgen istället med tokbra utklädnader till familjen som vi köpt. LÄngtar och älskar´t också ;-).

    Tokhäftiga bilder du har på dig själv - kul med badkaret också :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, tänk att det har funnits hela 5 år av mitt liv, där jag dagligen var utklädd till vampyr... :-)

    SvaraRadera
  3. Åsa - Det lät inte dumt alls! Blir riktigt kul att se bilder på det!! :-)

    Mallan - WOW!! Coolt! :-D

    SvaraRadera