lördag 15 oktober 2011

Fyndelifynd!

Strax innan 10 i förmiddags tittade Jenny förbi och vi styrde kosan mot Stadsmissionen med fyndande som primärt mål! Där var det massor med folk i vanlig ordning och man får vara beredd på att trängas lite.
Jenny fyndade ett helt skåp! Här står hon och förklarar för personalen att det ska bli hennes och ingen annans! 
Själv köpte jag ett meterhögt vinställ/kombinerat med ljusstake för 30 spänn i smide! Jag fick försvara det med näbbar och klor när jag väl lagt vantarna på det. Folk är nämligen lite som gamar när det är billigt och fint! En karl förföljde mig genom halva lokalen och blängde girigt på vinstället, i hopp om att jag skulle släppa det ifrån mig i ett obevakat ögonblick. Jag blängde tillbaka och kramade det tillgivet hela vägen fram till kassan.

Det blev även en stor och fin bordsduk, två stycken Höganäs-skålar kronor som kommer tjänstgöra som kattmatskålar (fint ska det vara!), en potatispress, två krukor (kan aldrig få för många krukor, det är mitt motto. Per håller dock inte med.).
Dessutom så hittade jag till min förtjusning det här chica lilla caféförklädet i grönt som kan bli bra att ha när jag börjar julbaka i stora lass *host* (vem försöker jag lura? Nåja, det var fint i alla fall.)
90 kronor totalt för rubbet! Som hittat.

4 kommentarer:

  1. Bra start på dagen!

    Ett annat roligt tips:
    http://www.youtube.com/watch?v=hdJhLuzMKx4

    SvaraRadera
  2. Men nu måste du ju baka med ett sånt fint förkläde;-))
    Läcker animation, vad har du gjort den? eller är det en film?

    SvaraRadera
  3. Det är busenkelt! Ställ in kameran på att ta en bildfrekvens på ett antal bilder. Då blir det ju snabba bilder i följd. Därefter kan man enkelt sätta ihop bilderna till en animering, antingen via ImageReady - eller som i detta fallet som är absolut enklast; på Gickr.com! :D

    SvaraRadera