tisdag 4 oktober 2011

Amish.

Ål baj maj seeelf. Döunt vånna bi, ål baj maj seeeelf...! Buhuhuhu.


Per är ju på tjänsteresa i det stora Amerikat - det vilda landet i väst - närmare bestämt vid något Amish-samhälle någonstans i Cleveland. Jag är inte så avundsjuk på själva resan till landet i sig (har liksom aldrig lockat mig så värst, konstigt nog). 
Men just själva grejen att få spana in ett Amish-samhälle! DET är coolt det! Senast i somras lekte vi ju amish på Pubben (kanske inte så värst realistiskt, men ändå). Och nu är han där, min fina karl, mitt bland skojiga hästdroskor med varningstrianglar, halmbalar och jätteskägg. Lyckos!!! Vill också!!
Coola grabbar.

2 kommentarer:

  1. Häftigt! Jag skulle gärna vilja göra studiebesök hos dessa skäggiga artonhundratalsmänniskor!

    SvaraRadera
  2. Det var ett mycket speciellt samhälle må jag säga... Fantastiskt att se att de kan leva i symbios med resten av det amerikanska samhället. Jag passade även på att äta på Mary Yoders Amish Restaurant. God och vällagad mat gör de också.

    SvaraRadera