tisdag 27 september 2011

Trafik-visdom.

Min trafiklärare säger hela tiden att jag måste titta mycket längre fram på vägen - att jag hela tiden ska titta dit jag VILL komma för att lättare kunna se hela sammanhanget, inte bara precis där jag är nu. 
När man filosoferar vidare på det (vilket jag nu gör med min sömndruckna hjärna) så är det ju faktiskt ganska visa ord som funkar i resten av livet också! Att man liksom ska blicka framåt, dit man vill nå och inte där man står och stampar för tillfället. Att istället fokusera på målet och inte enbart den kanske attans så bökiga vägen dit. Då känns nog det mesta mycket lättare! Fint!


Nu har jag ett par timmar hemma att döda innan det är dags att bege sig till jobbet. Sova eller göra nytta!? Det är frågan... hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar