fredag 16 september 2011

Ägget.

I morse runt halv sju-tiden kokade jag ett ägg för att ta med till jobbet som mellanmål! Kan tilläggas att jag vid denna tidpunkt var lika seg som en yrvaken sengångare och halvt i dvala. Mina tankar befann sig i en helt annan verklighet och pendlade mellan existentiella frågor om livet och korrekta bilkörningstekniker, samt hur jag skulle få en envis hårtofs att sluta stå rakt ut som en antenn mitt på huvudet.


Jag VISSTE ju trots allt att jag lagt det färdigkokta ägget någonstans i närheten av väskan, för att jag verkligen skulle komma ihåg att ta med det till jobbet! Ändå var det puts väck! Fanns ingenstans! Det låg inte kvar i kastrullen. Det var inte i väskan. Jag kollade badrummet, sovrummet, datorbordet, t.o.m. fickorna i jackan. INGENSTANS! Jag gav upp.

Drog på mig jackan och stack fötterna i skorna, som jag av någon anledning lagt upp på hallbänken. Krask, lät det. DÄR låg ägget. I ena skon!! På något undermedvetet plan ansåg jag säkert att det var en smart idé, medan mitt faktiska medvetande varit någon helt annanstans..!

Note to self: Hur trött jag än må vara – måste bli mer närvarande och medveten om här och nu.

5 kommentarer:

  1. Så sant! Always look on the bright side of life, så att säga! :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Klockrent! Själv hittade jag mitt pass idag som varit borta sedan länge. Jag hade lagt det på ett finurligt ställe där jag skulle veta var jag hade det...

    SvaraRadera