onsdag 7 september 2011

90-talets sämsta låt..


Hey folks! Minns ni den här landsplågan sommaren 1997? Den har blivit framröstad som 90-talets värsta låt av tidningen Rolling Stones läsare.

Kanske inte helt otippat! Själv tyckte jag däremot att den var rätt skojig. Där stod man och dansade och svettades på dansgolvet och kände sig cool i uppfluffat hår med småflätor här och var och indiansmycken (japp, det var den stilen jag körde på den tiden. Jag var fruktansvärt indian-inspirerad back in the days).

Nu läser jag dessutom att gruppen Aqua ska släppa ett nytt album (!!) nu den 3 oktober. DET är däremot otippat! Kommer de ta eurodiscot in 2010-talet? Får vi åter se deras piggiga spretfrisyrer hoppa runt till syntetiska trumbeats i tv-rutorna? Eller har de ändrat genre? Spännande!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, så himla kass var den väl inte. Kanske inte är världsbäst ok, men jag har också dansat loss till den och det funkade den ju alldeles utmärkt till, haha...

    SvaraRadera
  2. Hatade den låten! Vad läskig du är människa, jag var också helt indianifierad då! Minns att jag alltid hade olika småflätor i håret och uppsättningar som var indian-inspirerade och jag hade ett halsband som var en läderrem klädd med några pärlor och en stor fjäder, jag ville även tatuera in en indianfjäder på överarmen (thank god kom jag på andra tankar)

    SvaraRadera