tisdag 6 september 2011

Personal-galej!

(Nu blev det lite hopp i kronologisk ordning här, men strunt i det!)

I fredags hade vi personalkväll vettni! Denna gång bar det iväg till Lattjoland som vanligtvis brukar besökas av... barn. Eftersom det är ett lekland! Fast ålder är ju faktiskt bara en siffra och man blir inte äldre än man gör sig! Nej, det handlar om attityd och inställning! Så är det!

Här kan man spela skojiga spel! (vet inte vad det heter?! Så obildad är jag.)

Man kan åka rutschkana också! FANTASTISKT kul! Jag battlade med både Gunilla, Jimmy och Jenny. Förlorade typ alla gångerna. Skyller självklart på mina jeans som har alldeles för mycket friktion för sådana här tillfällen *dÅliG fÖrlorArE*

Bollhav är ju en given succé! Blev däremot lite besviken över dess grundhet. När jag stod i bollhavet räckte dig mig halvvägs upp till vaderna?! Inte ok. Det kan man inte kalla "hav". Möjligvis "bollpöl". Man ska ju kunna snudd på drunkna om det ska vara något att ha! Här har vi i alla fall Jimmy och han ser glad ut!

Efter en stunds lek så samlade chefen ihop oss för att dela in oss i lag! Nu jäklar skulle det battlas!!

Första grenen var trehjuling med förbunda ögon + coach. Jenny trampade och Axel coachade (båda på mitt lag). Vi vann så klart överlägset.

Sedan skulle man bygga torn med jätte-lego! Den som byggde högst torn som kunde stå utan att rasa vann! 
Anette försökte fuska lite. Smygluta sig mot tornet och låtsas "pusta ut". INTE ok!

Nina körde den tuffa "boot camp"-banan. Här skulle man hoppa , krypa, ta sig över och under hinder och klättra i nät, för att slutligen slajda ner för rutschbane-delen. Hon ser glad ut. Jag gjorde också den här. Skulle däremot inte uppskatta ett bootcamp (förrutom rutschbanan förstås). Gillar inte att klättra i nät. Gör ont i fötterna. *dÅliG fÖrloarE igen*

Anette och Gunilla körde ett dött lopp genom banan! Bra jobbat!

En annan skojig grej som fanns var projicerade spel på golvet! Här skulle man stampa runt på typ kackerlackor för att döda de små krypen, eller på fyrverkerier för att smälla pjäserna! Kul och jobbigt! Pang! Pang!
Buhähähähä! Jag är ett inavlat freak från typ Arkiv X, säsong 1...!

Hittade också ett skojigt litet prinsessrum i rosa! (hatar egentligen rosa...)

Fast här kunde man iträda både snajsig mantel och krona! Vem kan motstå det liksom!?
En mycket trevlig och barnsligt rolig kväll med bästaste kollegorna helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Tur att vi har barnasinnet kvar. Galet roligt hade vi!

    SvaraRadera
  2. Men gu va kul! Det är precis sånt som jag gillar! Att typ leka tunnelkull och sånt fast jag är vuxen, hehe

    SvaraRadera