tisdag 13 september 2011

Körlektion nummer 1.

I morse hade jag förresten mitt livs första körlektion! Det gick bättre än väntat! Jag var apnervös! Knallröd i ansiktet och svettades som en gris. Jag fick motorstopp 2-3 gånger och en gång fick körskoleläraren trycka bromspedalen i botten från sin sida så jag inte skulle köra upp in i en annan bil. Inte mitt fel anser jag! Jag hade ju trott att jag skulle få puttra runt på en parkering i lugn och ro, men han drog ut mig i trafik innan jag knappt har lärt mig växla! Modigt av honom (eller dumdristigt).


Hur som helst, vi överlevde båda två. Han var snäll och tålmodig och sa efter lektionen att jag hade varit duktig. Han kanske ljög, med tanke på att jag pröjsat 600 spänn och att han liksom kände sig lite tvungen att peppa mig lite extra. Men skit i det. Jag var nog duktig. Lite i alla fall.


Nästa körlektion är på torsdag. Blir nog fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar