onsdag 17 augusti 2011

Idag har det varit en vansinnigt bra dag på många sätt!
Den har varit bra på jobbet. Den har varit bra planeringsmässigt. Och den har varit bra hemma i Villaidyllen också!
Den gula hibiscusen som jag fick som gratisbonus när jag Traderade hem växter i våras har nästan slagit ut sin första blomma! Gigantisk! SÅ mycket vackrare än jag trott! Och fler knoppar är på g! Den står utplanterad i en träbalja med lite lobelia. Snyggt (om jag får sä'att själv).

Och så har fått igång poolen igen! Nu är slangen utbytt! Tyvärr hade den lilla pölen stått still så länge utan cirkulation så den hade börjat få sitt eget lilla ekosystem (dvs grön algväxt). Igår hällde jag i en rejäl dos frätande klor. Idag ser det ut att börja ordna till sig igen. Skönt.

Bananplantan (som ju jag beställde i samma leverans som hibiscusen ovan) lever och frodas! Den är nu ca en meter hög och har fått ett monstruöst rotsystem som försöker rymma ut ur krukan. Behövs nog planteras om, arma stackare. Så den kan växa sig ÄNNU större! Det lilla livet..! 

1 kommentar: