onsdag 24 augusti 2011

Zuuumbaaaa!

Nej, jag har inte duschat. Ännu. Det är S-V-E-T-T! Hähähä.
Jag har precis gått på mitt livs första träningspass med zumba! Det var prova-på-idag, bara en kvarts promenad hemifrån! Finemang tänkte jag, för det är ju dels något jag velat testa länge. Och så är det ju extra bra när det är gratis, i alla fall så här första gången innan man vet om det är kul eller inte!
Och kul var det! Saknade lite afro/magdans/samba-feeling i det som jag vet att vissa lägger in i passen. Det var mest salsa/merengue/reggaeton. Fast det är ju inte fy skam det heller! Alldeles för länge sedan man shejkade loss på höfterna till latinorytmer (bortsett från här hemma i vardagsrummet då förstås, lite diskret så grannarna inte ska se...).


Jag var i alla fall inte den enda otränade människan där, vilket kändes lite tröstande! En pinsam liten fadäs är dock att majoriteten av mina svettköttlar tycks sitta i hårbotten!  Medan alla andra (även de som inte är superaltleter) får söta svettfläckar på ryggen och rosiga kinder, så får jag plaskblött hår - och tomatröda kinder. Whats up with that, liksom? Inte. Rättvist. 


Hur som helst! I morgon funderar jag ett yogapass. Det är också gratis. Häpp!

1 kommentar:

  1. Jag blir också illröd i ansiktet som en tomat och det sitter i i flera timmar! Orättvist.

    SvaraRadera